کلاهبرداران اینترنتی که با پیامک جعلی شهروندان را فریب می دادند دستگیر شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی که با ترفند پیامک جعلی با عناوین مختلف از جمله حکم جلب، سهام عدالت، هدیه رئیس جمهور و... شهروندان را فریب می دادند خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این ترفند عده‌ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به دریافت هدیه ریاست جمهوری یا ورود به سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کردند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان ختم می شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرمان را شناسایی کرده و به هویت این شیادان دست پیدا کنند.

معظمی گودرزی خاطر نشان کرد: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرمان که دو نفر بودند پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوب تهران در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

وی ادامه داد: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا ضمن پذیرش بزه انتسابی پرده از چگونگی اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از بیش از ۴۷ نفر از شهروندان معترف شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مهمترین عامل پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش آگاهی در این خصوص است به شهروندان توصیه کرد: به پیامک های ناشناس که دارای لینک هستند توجه نکنید و دقت داشته باشید که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از جمله قوه قضائیه و ... با شماره های شخصی برای شما پیامک ارسال نمی‌کند.

تصاویری از این متهمان و شهروندانی که فریب خورده بودند ببینید.

کد خبر 876939
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    اینم از این درج در پرونده و ثبت سابقه و فردا هم آزادند تا ۱۶ تا سابقه هم پلیس دستگیر کرده دیدیم